WSJD 2016 - dzień 3, John Medeski`s - Mad Skillet, James “Blood” Ulmer Odyssey, Marc Ribot & The Young Philadelfians

WSJD 2016 - dzień 3, John Medeski`s - Mad Skillet, James “Blood” Ulmer Odyssey, Marc Ribot  &  The Young Philadelfians

To wydarzenie już się odbyło. Może zainteresują cię nasze inne propozycje.

Podobne imprezy znajdziesz w kategorii Muzyka.

Into The Abyss Festival

Klub Alibi, Wrocław, Klub Pralnia, …

09.12.2016 - 10.12.2016

Ceny biletów:
    - 160zł, 140zł, 110zł, 80zł

Szczegóły wydarzenia

Warsaw Summer Jazz Days


John Medeski`s - Mad Skillet, James “Blood” Ulmer Odyssey
Marc Ribot & The Young Philadelfians



James “Blood” Ulmer Odyssey
Odyssey Jamesa „Blooda” Ulmera prezentuje szeroki wachlarz muzycznych gatunków, w których obrazoburczy lider od pół wieku realizuje swoje artystyczne aspiracje. Free jazz, country-blues, rock psychodeliczny, delikatny soul oraz czysty funk, prowadzące niekiedy do dźwięków, którymi nie pogardziliby nawet miłośnicy heavy metalu. James „Blood” Ulmer — techniczny pionier i geniusz — w oparciu o zróżnicowane dialekty muzyczne stworzył swojego rodzaju uniwersalny język. Ornette Coleman powiedział o nim kiedyś „naturalny muzyk harmolodyczny”. Jednak w jego muzyce słychać również południowe korzenie i tradycję bluesową Delty. Znakiem firmowym Ulmera są oderwane gwałtowne dźwięki, które przechodzą w hardrockowe leady charakteryzujące się ospałą rytmiczną teksturą. To niepowtarzalne brzmienie uczyniło z Ulmera legendę już za życia.
Spośród wszystkich swoich projektów muzycznych i zespołów, z którymi James Blood Ulmer pracował, Odyssey jest najbliższy koncepcji „muzyki harmolodycznej” autorstwa Ornette’a Colemana, rozwijanej wspólnie z Jamesem „Bloodem” Ulmerem w latach 70. W ostatnich latach można zaobserwować większe i głębsze wpływy bluesowe. To szczególny projekt, który zazwyczaj prezentowany jest wyłącznie na festiwalach.


Marc Ribot  &  The Young Philadelfians
Marc Ribot urodził się w 1954 r. w Newark w stanie Nowy Jork. Jako nastolatek grał na gitarze w wielu garażowych zespołach, jednocześnie ucząc się u swojego mentora, haitańskiego gitarzysty klasycznego i kompozytora Frantza Casseusa. Po przeprowadzce do Nowego Jorku w 1978 r. Ribot występował w soulowo-punkowym zespole Realtones, a w latach 1984–1989 w Lounge Lizards Johna Luriego. W latach 1979–1985 Ribot pracował jako muzyk studyjny z takimi artystami, jak Brother Jack McDuff, Wilson Pickett, Carla Thomas, Rufus Thomas, Chuck Berry i wielu innych.
W swojej ponad 35–letniej karierze Ribot wydał pod swoim nazwiskiem ponad 20 albumów, zagłębiając się w zróżnicowane stylistycznie obszary — od pionierskiego jazzu z Albertem Aylerem i zespołem w postaci Spiritual Unity (Pi Recordings), po współpracę z kubańskim synem Arsenio Rodrígueza, która zaowocowała wydanymi w Atlantic Records dwoma uznanymi albumami pod nazwą „Marc Ribot Y Los Cubanos Postizos”. Solowe albumy Ribota to Marc Ribot Plays The Complete Works of Frantz Casseus (Les Disques Du Crepuscule), The Book of Heads Johna Zorna (Tzadik), Don't Blame Me (DIW), Saints (Atlantic), Exercises in Futility (Tzadik) oraz najnowszy Silent Movies wydany w 2010 r. przez Pi Recordings, który „Village Voice” nazwało „smutnym majstersztykiem” i który znalazł się na listach najlepszych w 2010 r. między innymi „LA Times”.
Marc Ribot skomponował również muzykę filmową do francuskiego filmu Gare du Nord (Simon), dokumentu PBS Revolucion: Cinco Miradas, filmu Drunkboat, dokumentu w reżyserii Grega Feldmana pod tytułem Joe Schmoe, filmu fabularnego w reżyserii Joe'ego Brewster pod tytułem The Killing Zone oraz utwory taneczne do In as Much as Life is Borrowed w reżyserii słynnego belgijskiego Wima Vandekeybusa i Altogether Different Yoshiko Chumy. Obecnie Ribot odbywa tournée ze ścieżką do Brzdąca Charliego Chaplina, skomponowaną na solową gitarę na zamówienie Festiwalu Gitarowego w nowym Jorku, której premiera odbyła się w styczniu 2010 r. w Merkin Hall.
Aktualnie Ribot występuje z kilkoma projektami, w tym z zespołem Marc Ribot Trio — free-jazzową grupą z legendarnym Henrym Grimesem na kontrabasie i Chadem Taylorem na perkusji; z dynamicznym trio Ceramic Dog z kontrabasistą Shahzadem Ismailym oraz perkusistą Chesem Smithem, projektem, gdzie filadelfijska dusza spotyka muzykę harmolodyczną Ornette'a Colemana: The Young Philadelphians z Jamaaladeenem Tacumą i Calvinem Westonem.

Źródło: Materiały promocyjne organizatora.

Facebook