Olimpiada Teatralna (Program Instytutu Grotowskiego) - Roberto Bacci | Teatro della Toscana, Lear

Olimpiada Teatralna (Program Instytutu Grotowskiego) - Roberto Bacci | Teatro della Toscana, Lear
E-Ticket
Co to jest E-Ticket?

Sprzedaż wstrzymana!

To wydarzenie już się odbyło. Może zainteresują cię nasze inne propozycje.

Podobne imprezy znajdziesz w kategorii Scena.

Ceny biletów:
    - 40zł - ulgowy
    - 50zł - normalny

Szczegóły wydarzenia

Olimpiada Teatralna (Program Instytutu Grotowskiego)


Lear


Spektakl w reżyserii Roberto Bacciego


Człowiek jest małą duszą, która dźwiga martwe ciało. Epiktet

Czym stanie się królestwo naszej codzienności, gdy my – jego królowie – porzucimy je? Co wydarzy się w królestwie naszych pewników, gdy zamek, budowany przez wiele lat i tak długo strzeżony, rozsypie się u naszych stóp?

Chociaż Król Lear to złożone i trudne do wystawienia dzieło, obok Hamleta należy do wybitnych utworów, które z biegiem stuleci stały się synonimami „teatru”. Król Lear rzuca światło na jeden z aspektów natury ludzkiej (indywidualnej i zbiorowej), otwiera nam oczy i ukazuje to, czym naprawdę jesteśmy: istotami kruchymi i niebezpiecznymi, które jednak potrafią też pogodzić się z własną kondycją.

Król Lear ustępując przedwcześnie z tronu na rzecz swoich córek, stacza się w otchłań starczego szaleństwa, by wyłonić się z niej bezbronny jak dziecko, ku nowemu początkowi, który jednocześnie wyznacza kres jego istnienia.

Lear jest opowieścią o podróży chorej duszy Króla, która gubi się w świecie niesprawiedliwości, wojen, zdrad. Wcielamy się w Leara zawsze, gdy pozbawieni faktycznej świadomości siebie samych zawierzamy kruchej, ambitnej i niebezpiecznej egzystencji innych… Nadzy i bezbronni, mierzymy się z zawieruchami naszej i innych historii. - Roberto Bacci


Teatro della Toscana

  • Reżyseria ― Roberto Bacci
  • Tekst ― Roberto Bacci i Stefano Geraci, na podstawie Króla Leara Szekspira
  • Występują ― Maria Bacci Pasello, Michele Cipriani, Savino Paparella, Silvia Pasello, Francesco Puleo, Caterina Simonelli, Tazio Torrini, Silvia Tufano
  • Współpraca reżyserska ― Francesco Puleo
  • Projekt scenografii i kostiumów ― Márcio Medina
  • Kostiumy ― Fondazione Cerratelli we współpracy z Il Laboratorio di Costumi oraz Scene del Teatro della Pergola
  • Scenografia ― Scenartek we współpracy z Chiarą Occhini
  • Muzyka ― Ares Tavolazzi
  • Konsultacja muzyczna ― Emanuele Le Pera, Elias Nardi
  • Konsultacja historyczno-muzyczna ― Stefano Pogelli
  • Studio nagrań ― S.A.M. di Mirco Mencacci
  • Światła ― Valeria Foti, Stefano Franzoni
  • Inscenizacja ― Leonardo Bonechi
  • Garderobiana ― Benedetta Orsoli
  • Asystentka garderobianej ― Cinzia Sodi
  • Kuratorzy produkcji ― Angela Colucci, Eleonora Fiori
  • Partner ― włoskie Ministerstwo Kultury
  • Premiera ― 1 kwietnia 2016

Roberto Bacci (ur. 1949) ukończył studia na Uniwersytecie w Pizie. Jego praca magisterska Teatr i alchemia (1972) poświęcona została spektaklowi Odin Teatret Dom mego ojca w reżyserii Eugenia Barby. W 1974 roku założył w Pontederze Centro per la Sperimentazione e la Ricerca Teatrale (od 1999 roku Fondazione Pontedera Teatro). Od początku istnienia ośrodka jest jego dyrektorem artystycznym. Ośrodek organizuje liczne projekty teatralne we Włoszech i za granicą, w ramach których nawiązał kontakty m.in. z Jerzym Grotowskim, Eugeniem Barbą, Peterem Brookiem, Anatolijem Wasiljewem, Raúlem Ruizem, Julianem Beckiem i Judith Maliną oraz Sanjuktą Panigrahi. W latach 1978–1987 był dyrektorem artystycznym siedmiu edycji Festival Internazionale di Teatro di Santarcangelo di Romagna, a w latach 1990–1998 festiwali Internazionale Volterra Teatro i Passaggio a Pontedera (od 2000 roku Generazioni). Od 2002 roku pełni funkcję dyrektora artystycznego teatralnej części festiwalu Fabbrica Europa we Florencji, a od 2012 roku sprawuje analogiczną funkcję na festiwalu Collinarea w Lari. Od 1976 roku wyreżyserował, najpierw z zespołem Piccolo Teatro di Pontedera, a następnie z Compagnia Laboratorio di Pontedera, wiele spektakli prezentowanych we Włoszech, w Europie, w Ameryce Łacińskiej i na Bliskim Wschodzie. Na zaproszenie Ośrodka Grotowskiego we Wrocławiu i Akademii Teatralnej w Warszawie Bacci prezentował Ryk osła, oparty na motywach Idioty Dostojewskiego. Widzowie w Polsce zobaczyć mogli także: Obłomowa według Gonczarowa, Czekając na Godota według Becketta oraz spektakl Hamlet. Cisza z ciała według Szekspira, a w październiku 2015 roku przedstawienie W świetle. Wariacje według włoskiego dramatopisarza Michele Santeramo. W latach 2008–2014 Bacci kierował Teatro Era w Pontederze, nową siedzibą Fondazione Pontedera Teatro. Od stycznia 2015 pracuje jako dyrektor artystyczny Centro per la Sperimentazione e la Ricerca Teatrale Pontedera (CSRT), który w połączeniu z Teatro della Pergola we Florencji tworzy Fondazione Teatro della Toscana o statusie teatru narodowego.

Źródło: Materiały promocyjne organizatora

Gdzie:

  • Stara Piekarnia, Księcia Witolda 62-70, Wrocław

Strona internetowa: http://www.theatreolympics2016.pl/kalendarium/lear

Facebook